Sunday 12 November 2017

Trading System 2013


Vinner Best Forex Trading System Contest for mai 2013. Postet 4 år siden 12 09 AM 5 Juni 2013 6 Kommentarer. Tre handelssystemer ble sendt til May s Best Forex Trading System Contest, men selvfølgelig kan bare en komme seirende Damer og herrer, Jeg presenterer forrige måned s vinnende system, janpec1000 s Hybrid Scalping System. Systemet, som tok hjem 39 13 av alle avgitte stemmer, er unikt i den forstand at det bruker Ichimoku Kinkyu Hyo-diagrammer. I tillegg til det Systemet inneholder også sjeldent brukte indikatorer fra andre systemer, for eksempel Trading Made Simple TMS og Hopwood 10 2-systemet, mens du kaster inn noen gode, gammeldags prishandlinger. Den gode nyheten er at hvis du vil laste ned alle indikatorene av funky systemet til eget bruk har janpec1000 konsolidert alt til en fin liten zip-fil som du kan installere i MT4 trading plattformen. Etter at du har installert alt, bør diagrammet ditt se slik ut. Siden det er et scalping system janpec1000 anbefaler handel på nedre tidsrammer, som på 1-minutters eller 5-minutters diagrammer. Videre mener han at det beste paret som skal handle med systemet, er EUR JPY, siden det er svært volatilt på nedre tidsrammer. Hvis du vil lære mer om Hybrid Scalping System, gjerne stoppe med jacpec1000 s tråd i vårt forum. Enda en gang, gratulerer, janpec1000 For å vinne konkurransen, vil han bli behandlet til følgende premier. En spot i Best Forex Trading System BFTS Hall of Fame. Hybrid Scalping System vil ha søkelyset på hjemmesiden merket for hvert vesen i forex verden å vitne til sin awesomeness. På dine vegne vil vi donere 50 til en veldedighet du velger blant Golden List of Charities . En mekanisert versjon av systemet vil bli laget og tilbaketestet for å se hvordan det går mot Robopip Standard for Mechanical Systems. Med konkurransen kan jeg konkurrere, jeg m offisielt lanserer Best Forex Trading System-konkurransen for juni måned. Du c en nå sende inn dine innlegg og dele dine fantastiske handelssystemer som skal inkluderes i juni-konkurransen. Bare vær sikker på at du følger konkurransebestemmelsene og forskriftene og legg inn en lenke til systemet ditt i Best Forex Trading System i juni 2013. VELKOMMEN TIL TRADING SYSTEM LAB . MANY FLERE VIDEOER ER TILGJENGELIG I VÅRE FLASH DEMO LINK TIL VENSTRE, MEN DET ER ET ENKELT 6 MINUTES EKSEMPEL BRUKER VÅR AVANSERT MASKINLEDNING ALGORITHM, SKAPER ET ENKEL MARKEDS HANDELSSTRATEGI KRAVER INGEN PROGRAMMERING. TSL SKAL OPPLEVERE ENKEL MARKEDSTRATEGIER, DAGSØKING, PAIRS, PORTFOLIER OG OPTIONSSTRATEGIER BRUKER DET SAMME GENERELLE ARBEIDSSTRØMEN HER. MARCH 2017 UPDATE. TSL produserer helt OPEN CODE maskininnlæringsbaserte handelsstrategier som krever ingen programmering fra brukerens side. TSL er ikke en svart boks. Matematikk, variabler, logikk, signalgenerering , forbehandling, osv., blir eksportert i ÅPEN KODE Mange av systemene kommer ut av evolusjonær prosessen ekstremt enkelt, med kjernekoden GP er bare 7-15 lin es av kode, bruker kanskje 3-5 variabler Se vår Las Vegas Traders Expo PPT for et eksempel på et system som bare brukte en 1 parameter her Gå til LVTE Power Point Prosessen innen TSL resulterer i enkle, høye prestasjons trading strategier, og enklere er bedre. TSL er veldig enkelt å bruke, og derfor har vi klienter som spenner fra nybegynnere i teknisk analyse og handelsstrategier til doktorgrad i datavitenskap, økonomi, maskinlæring og AI. Vår 6 minutters demo oppsummerer hvor lett TSL skal brukes hvis Du kan oppnå disse tre trinnene, du kan bruke og være produktiv med TSL Gå til TSL-demoen. I 2016 Utgave 3 av Futures Truth forblir TSL øverst på listen over Trading Systems evaluert på Sequestered Data. TSL har 1 og 2 Bond System, 2 av Top 10 eMini S Ekstra historiske rapporter kan bli funnet i Futures Truth s-rapporter, samt i TSL-presentasjonsmateriale. Gå til fortiden Futures Truth Report Summary Les uttalelsesbrev fra Futures Truth og andre utviklere og handelsfolk her Gå til Futures Truth Opinion Letter. Numerous nye funksjoner for 2016 har blitt lagt til TSL inkludert In-Sample Ut-of-Sample Scatter-plott med Wilcoxon-tester, Design-Time Adjustable Solutions DAS, DayTrade Discrete Bars DTDB, SuperBuffer øker, SubSystem Usage Reports og en snart annonsert opsjonstest integrasjonsfunksjon Ta en titt på våre nyeste Flash Demos Gå til TSL Flash Demos. TSL ER VENNLIGST TIL Å BEGYNDELE UTGIVELSE AV DTDB DTDB står for Day Trade Discrete Bars Denne pakken tillater handel med individuelle diskrete barer på individuell basis. Inntasting på en grense, marked eller stopp, vil handelen vanligvis gå ut på slutten av en tid, volum, rekkevidde, etc type bar. Når en gang er designet, bruker TSL System Stats-rapporten, en bruker kan bestemme den beste tiden på dagen, ukedag, dag i måneden, ukedag i måned, uke på år og måned på år for handel. Filtrering på denne måten fanger pengestrømmen tidlig og sent i måneden eller kvartalet som har vært ob servert i kapitalmarkedsvolumet, for eksempel Videre er det velkjent at intradagvolatilitet har en U-form med høy volatilitet som forekommer tidlig og sent på dagen. Denne effekten kan målrettes ved hjelp av egendefinerte design-sesjoner og systemstatistikkrapportens filtreringsmetode. Funksjonene for algoritme design fange kortsiktige og daytrading beveger seg i markedet ved hjelp av TSL er betydelig og tilbyr et rikt miljø for oppdagelse og design Se DTDB flash demo for mer informasjon Gå til DAS Flash Demos. TSL VÆLGES TIL Å GIVE OPPLYSNINGEN OM DAS TSL er enkel å bruke, men DAS tar brukervennlighet til et annet nivå DAS går utover EVORUN ved å gi høyere kontroll over den automatiske design koreografien som finner sted mellom Linear Automatic of Machine Code med Genetic Programming Engine og Integrated Trading Simulation rutiner som er iboende TSL DAS gjør det mulig for den menneskelige brukeren å vurdere effekten av ulike handelskriterier langt raskere enn før med direkte kontroll over t hans motor under Design Time DAS utnytter ALPHA-generasjonsegenskapene til TSL-kodeskrivemotoren på et nivå som tidligere var utilgjengelig. Ved hjelp av DAS kan brukerne nå styre og omdirigere kjøringen, i designtid, under designkjøringen, og ikke bare konfigurere løp og deretter utføre kjøringen EVORUN gir brukeren en automatisk multi-batch-løpsmekanisme som gir en lengre løp som dekker mange handels - og simuleringsvarianter som skal utforskes under løp, men DAS forbinder den menneskelige designeren med designmotoren som gir mulighet for et stort utvalg av omgående hva om scenarier skal utforskes Det konseptuelle gjennombruddet av TSL s DAS er både kreativt og unikt i denne virksomheten og gir brukeren ALPHA design og produksjonskapasitet vi bare kunne ha drømt om for noen få år siden, noterer TSL s President, Michael Barna Planen er nå at DAS vil bli offisielt utgitt til kunder på eller før November International Traders Expo i Las Vegas hvor TSL wi Jeg vil gi flere presentasjoner på TSL, EVORUN og DAS. Nye DAS-videoer kan bli funnet her. Demo 57 og 58 Gå til DAS Flash Demos. Super Buffer Update. Innenfor patenterte LAIMGP Trading Systems lagres for implementering under løpet Tidligere 30 Best Handelssystemprogrammer vil bli gjort tilgjengelig for gjennomføring når løpet ble avsluttet. TSL har økt denne Best Trading Systems Program Buffer til 300 Så kan en bruker velge fra en mye større liste over Trading Systems når løpet er avsluttet. Denne økte bufferen vil være tilgjengelig. for Basic Runs, EVORUN og DAS Vennligst les nedenfor for informasjon om DAS. End of Day EOD handelssystemer er det enkleste og raskeste til Machine Design Selv i en portefølje av mange markeder, har TSL-motoren selvdesignsystemer med meget høy hastighet takket være patenterte register GP manipuleringer og høyhastighets simulering, fitness og oversettelsesalgoritmer Vår GP-teknologi er godt dokumentert i den ledende universitets læreboken om Genetisk Progra mming skrevet av en av TSL s-partnere, Frank Francone Særlig viktig er at etter 8 år med Sequestered Data-uavhengig testing og vurdering, tar TSL Machine Design Trading Algorithms opp flere topprangeringer enn noe annet utviklingsselskap - 5 i toppen 10 siden Utgivelsesdato, 3 av topp 10-systemene de siste 12 månedene, og 2 av Top 10 eMini S. For de av oss som bor og jobber i Silicon Valley, sponser TSL en MEETUP-gruppe for folk som er interessert i Machine Learning anvendt på Trading Strategies hvor vi vil undersøke ulike applikasjoner og tilpasninger av TSL-plattformen. Du kan registrere deg her og møte andre handelsfolk som jobber med TSL og Machine Learning-teknologi. Bli med Silicon Valley Machine Learning for Trading Strategies MeetUp Group. TSL er fornøyd å slippe ut TSL Versjon 1 3 2 Porteføljer, Par og Valg og den siste 2015-bygget for Single Market Directional Systems Kontakt oss for informasjon om disse nyeste bygg som fokuserer på retnings-, lang eller kort, daytrading, Fitness API s og nye inngangs-, risiko - og utgangsfunksjoner. De nyeste Futures Truth-rapportene viser fortsatt TSL Machine Learning designet handelsstrategier topprangerte på sekvesterte data 7 år etter at designene deres var frosset og utgitt for uavhengig sporing som tyder på robusthet i fremtiden for disse TSL-maskinens utformede strategier. FORSIKTIG SYSTEMER LAB UPDATE TSL er fortsatt den viktigste plattformen for valg for den profesjonelle og ikke-profesjonelle handelsmann Quant Systems Lab, er imidlertid en høy end, institusjonell nivå maskininnlæring plattform tilbyr funksjoner som er mer passende for den avanserte quant programmerer som rutinemessig bruker en rekke API s og programmering utviklings språk og miljøer QSL s funksjoner er ikke funnet i noen annen handelsstrategi utviklingsplattform i verden QSL omfatter også alle de rike utviklingsfunksjonene som finnes i basen TSL plattform er QSL for tiden under utvikling RML og TSL er aktivt søker partnerskap med institusjoner som kanskje ønsker å styre dette utviklings - og applikasjonsmiljøet i en retning som er hensiktsmessig for deres mål og ønsker i forhold til handelsmetode, forsknings - og utviklings - og implementeringsmiljøer. Dette er et flott tidspunkt å injisere dine egne krav på den neste bølge i Maskinlæring anvendt på Trading Strategy design Kontakt TSL eller RML direkte for mer informasjon om denne unike og spennende nye utviklingen. TSL er en maskinlæringsalgoritme som automatisk skriver Trading Systems og handelssystemene som er opprettet av denne maskinen, er topplassert av Futures Truth og ble evaluert på Sequestered Data Ingen programmering er nødvendig Ingen andre Trading System verktøy i verden har nådd dette nivået av prestasjon TSL er en bemerkelsesverdig plattform gitt at Trading Systems designet av TSL maskinen over 7 år siden fortsatt er topplassert av Futures Truth TSL anvender en patentert automatisk induksjon av maskinkode med Genetisk programmeringsmotor som har svært høye hastigheter, og TSL produserer produksjonskode, reduserer eller eliminerer behovet for handelssystemprogrammering og teknisk analysekompetanse. Executive Executive Brief og Demo nedenfor gir deg oversikt over dette kraftige handelsstrategi-produksjonsverktøyet. Det er viktig å merke seg at TSL designer et ubegrenset antall handelsstrategier på ethvert marked, hvilken som helst tidsramme, dagshandel eller slutten av dagen, samt porteføljer, par og opsjoner igjen, uten programmering kreves. Klienter spenner fra nybegynnere til PhD-nivå Quant forskere og utviklere, innenlands og internasjonalt, samt CTA s CPO s, Hedge Fund s og Prop shops. Nå, med 7 års erfaring med handelskunder, har TSL fått høy erfaring innen Machine Learning som anvendt på Trading Systems TSL gir en-mot-en trening og rådgivning uten ekstra kostnad for klienter, for å sikre at klienter får mest mulig ut av TSL-motoren. En ende til slutt 6 minu Te TSL-design av et eMini-system er tilgjengelig her. Se TSL Executive Brief. Trafikksystem Lab reduserer kompleksiteten av handelsstrategi-design ned til noen få innstillinger og museklikk, sparer tid, penger og programmering. Denne selvdesignende handelsstrategialgoritmen bruker en avansert , patentert, registerbasert genetisk program som ikke skal forveksles med en genetisk algoritme som ikke er tilgjengelig noe annet sted i verden. Disse maskindesignede handelsstrategiene forblir robuste gjennom de ekstreme økonomiske smelteårene og etterfølgende gjenoppretting. Dette paradigmeskiftet viste at en riktig valgt og utviklet maskininnlæringsalgoritme kan automatisk designe robuste handelsstrategier LAIMGP ble utviklet av RML Technologies, Inc., og simuleringen, forbehandling, oversettelse, treningsrutiner og integrasjon ble oppnådd av Trading System Lab. TSL TSL lisenser den komplette pakken til enkeltpersoner, proprietære handelsfirmaer og hekk midler Preprocess dine data, kjør avanserte gener etic-program og deretter implementere til din handelsplattform Vi demo denne prosessen i en enkel 6 minutters flash demo tilgjengelig i linken nedenfor. Alle TSL-handelsstrategier eksporteres fra maskinen, fullstendig avslørt i åpen kode. TSL-strategier har vært tredjeparts ytelse vurdert på sekvestrerte data. Argument om bruk av Uprøve OOS-data er generelt sentrert om mulig bruk av fortrolige data i utviklingsprosessene. Hvis dette skjer, er blinddataene ikke lenger blinde, det har blitt skadet. For å eliminere denne muligheten, TSL sendte inn maskindesignede strategier for testing på sekvesterte data. Dette betyr at strategienes ytelsesmåling forekommer i fremtiden. Siden utelukkede data ikke eksisterer når strategiene ble utformet, er det ingen måte at denne evalueringsdataene kan bli brukt ved et uhell Utviklingsprosessen Strategier produsert av TSL Machine har blitt testet på Sequestered Data av den uavhengige tredjepart Futures Truth, og er topplassert og slår de fleste andre menneskelige eller manuelt utformede handelssystemer. NYHET Slik bruker du TSL utviklede systemer i en C eller C OMS EMS Se TSL C Brief. For de som savnet LinkedIn Automated Trading Strategier Group Webinar presentert av Trading System Lab med tittelen WHO DESIGNER BEDRE HANDELSSTRATEGIER EN MENNESKER ELLER EN MASKIN kan du laste den ned her Hent ned TSL Webinar. Den frie perioden er over for den nye Kindle Book som inneholder vår artikkel med tittelen Machine Designed Trading Systems, men Du kan laste ned denne rimelige Kindle Book her Last ned Kindle Book. TSL er nå offisielt på Silicon Valley Map Silicon Valley Map og TSL sted 6 o clock posisjon. TSL er en maskin som designer algoritmer, fremover turer, backtests, multi runs, EVORUNS og eksportkode på en rekke språk Når det gjelder fremover robusthet, har TSL mange topprangeringer med maskindesignede handelsalgoritmer som rapportert av det uavhengige rapporteringsselskapet , Futures Truth Disse maskindesignede systemene utføres, i fremovertur, de fleste eller alle andre manuelt utformede sporede systemer, og inkludert slippage og provisjon i testen, se referanser under. Paradigmeskiftet er at disse systemene ble designet av en maskin, ikke en menneskelig, og TSL Machine utvikler millioner av systemer til meget høye priser ved hjelp av en avansert, eksklusiv, patentert algoritme LAIMGP, spesielt utviklet for å designe handelssystemer automatisk. Handlere uten programmeringserfaring kan kjøre TSL-plattformen, produsere handelsalgoritmer og distribuere dem i en rekke handelsplattformer, inkludert TradeStation, MultiCharts og spesialiserte OMS EMS s Programmerere og quants kan utføre enda mer avansert arbeid siden Terminal Sets er fullt tilpassbare. TSL er i stand til å bruke multi-data DNA i sine preprocessorer Se Demo 48 hvor vi bruker CBOE-volatilitetsindeks VIX til Machine Design en eMini S. 2015 OUANTLABS WEBINAR finner du her Gå til 2015 QUANTLABS WEBINAR. 2014 OUANTLABS WEBINAR finner du her Gå til 2014 QUANTLABS WEBINAR. What er den optimale barstørrelsen for handel 100 kryss, 15 minutter, daglig TSLs nye EVORUN-modul tillater strategier å være Maskinkonstruert mens iterating over Bar Size, Trade Type, Preprocessor, Trading Frequency and Fitness-funksjon i en multirun EVORUN og TSL Versjon 1 3 Demoer 51 og 52 er nå tilgjengelige her Gå til TSL Demos. ALL TSL STRATEGIER ER FULLT OPPLEVET I OPEN CODE. Ønsker du å lese en bok på TSL GENETISK PROGRAM Frank Francone medforfatter universitets lærebok Genetisk programmering En introduksjon Morgan Kaufman-serien i Artificial Intelligence. TSL har flere HFT-prosjekter på gang på ulike colocated-servere i nærheten av utvekslingssamsvarende motorer. TSL-maskinens utformede strategier kan distribueres på bestillingsbaserte data eller sub andre stammer Se Demo 50 Kontakt TSL for ytterligere informasjon. Ved bruk av OneMarketData kan TSL Auto-Design High Frequency Trading Strategies Demo 50 vise et eksempel bruker 250 millisekunder granularitet Bestillingsbok Data opprettet ved hjelp av OneMarketData s OneTick Complex Event Processing Order Book Aggregator. TSL er en stokastisk, evolusjonær, multirun, Trading Strategy autodesigner som produserer og eksporterer bærbar kode på en rekke språk. Dette er en komplett slutt til slutt Trading System design plattform og vil autodesign High Frequency Trading Systems, Day Trading, EOD, Par, porteføljer og opsjoner Trading Systems om noen få minutter uten programmering Se Temaer, hvite papirer, PPT Presentasjoner og annen dokumentasjon under Litteratur Link til venstre Se på Flash Demos til venstre for en komplett orientering om denne nye teknologien TSL-plattformen produserer maskindesignede, handelsstrategier med høye priser takket være registreringsnivåevalueringer. Ingen annen handelsstrategiplattform på markedet gir dette nivået av kraft. Det LAIMGP-genetiske programmet innen TSL er en av de mest kraftige algoritmene som er tilgjengelige i dag og opererer på rotte es mye raskere enn konkurrerende algoritmer Med TSL, er handelssystemer og kode skrevet for deg på språk, inkludert C, JAVA, Assembler, EasyLanguage og andre gjennom oversettere. Frank Francone, president for RML Technologies, Inc har utarbeidet en flash-demo med tittelen Genetisk programmering for Predictive Modeling RML produserer Discipulus Genetic Programming Engine som brukes innen TSL Denne opplæringen er en utmerket måte å lære om Discipulus og vil danne grunnlag for din fortsatte forståelse av TSL s Auto-Design av Trading System Paradigm Shift TSL forenkler dataimporten , preprocessing og design av Trading Systems ved hjelp av Trading System-ytelse som egnethet. Pass på at du ser TSL-demoene som TSL-plattformen er spesielt målrettet for Trading System-design. Last ned Discipulus-veiledningen. Teknologien som brukes i Trading System Lab, er 60 til 200 ganger raskere enn andre algoritmer Se White Papers om hastighetsstudier ved SAIC her Gå til hvite papirer. Telefon 1-408-356-1800 e - postbeskyttet. EUs utslippshandelssystem EU ETS. EUs utslippshandelssystem EU ETS er en hjørnestein i EUs politikk for å bekjempe klimaendringer og nøkkelverktøyet for å redusere klimagassutslipp kostnadseffektivt Det er verdens første store karbon markedet og er fortsatt den største. Opererer i 31 land alle 28 EU-land pluss Island, Liechtenstein og Norway. limits utslipp fra mer enn 11.000 kraftige energibrukende kraftverk industrielle anlegg og flyselskaper som opererer mellom disse landene. Omtaler rundt 45 av EU s drivhusgassutslipp. Et deksel - og handelssystem. EUs ETS fungerer på cap og trade-prinsippet. En cap er satt på det totale mengden av visse drivhusgasser som kan sendes ut av installasjoner som dekkes av systemet. Hetten er redusert over tid slik at de totale utslippene faller. Med capen mottar eller kjøper selskaper utslippskvoter som de kan handle med hverandre etter behov. De kan også kjøpe begrensede mengder internasjonalt kre Dits fra utslippsreddende prosjekter rundt om i verden Grensen på det totale antallet kvoter som er tilgjengelig, sikrer at de har en verdi. Etter hvert år må et selskap gi opp nok kvoter til å dekke alle sine utslipp, ellers legges store bøter på. Hvis et selskap reduserer sin utslipp, kan det holde reservedelene for å dekke fremtidige behov eller ellers selge dem til et annet selskap som ikke har tillatelser. Levering gir fleksibilitet som sikrer at utslippene reduseres hvor det koster minst å gjøre det. En robust karbonpris bidrar også til investeringer i ren , lavkulleteknologi. Kjennetegn ved fase 3 2013-2020. EUs ETS er nå i sin tredje fase vesentlig forskjellig fra fase 1 og 2.De viktigste endringene er. En EU-utslippsdeksel på utslipp gjelder i stedet for Det tidligere systemet med nasjonale caps. Auctioning er standardmetoden for tildeling av kvoter i stedet for gratis tildeling, og harmoniserte tildelingsregler gjelder for kvoter som fortsatt er gitt bort gratis. Flere sektorer en d gass inkludert.300 millioner kvoter satt til side i New Entrants Reserve for å finansiere utplassering av nyskapende fornybar energi teknologier og karbonfangst og lagring gjennom NER 300 programmet. Sektorer og gasser dekket. Systemet dekker følgende sektorer og gasser med fokus om utslipp som kan måles, rapporteres og verifiseres med høyt nøyaktighet. karbondioksid CO 2 fra kraft - og varmeproduksjon. energiintensive industrisektorer, inkludert oljeraffinaderier, stålverk og produksjon av jern, aluminium, metaller, sement, kalk, glass, keramikk, papirmasse, papir, papp, syrer og bulk organisk kjemikalieavfall. Nitrogenoksid N 2 O fra produksjon av salpetersyre, adipin - og glyoksylsyrer og glyoksalperfluorokarboner PFC fra aluminiumproduksjon. Participering i EU ETS er obligatorisk for selskaper i disse sektorer, men i enkelte sektorer inngår bare planter over en viss størrelse. visse små installasjoner kan utelukkes dersom regjeringer innfører fi skal eller andre tiltak som vil kutte utslippene med tilsvarende beløp. I luftfartssektoren, til 2016, gjelder EU ETS kun for fly mellom flyplasser i EØS-området. Deling av utslippsreduksjoner. EUs ETS har vist at det er å sette en Pris på karbon og handel i det kan fungere Utslipp fra installasjoner i ordningen faller som forventet med rundt 5 sammenliknet med begynnelsen av fase 3 2013, se 2015-tall. I 2020 vil utslippene fra sektorer som omfattes av systemet bli 21 lavere enn i 2005.Developering av karbonmarkedet. I 2005 er EU ETS verdens første og største internasjonale handel med utslippsrenter, og står for over tre fjerdedeler av internasjonal karbonhandel. EUs ETS er også inspirerende for utviklingen av utslippshandel i andre land og regioner EU har til hensikt å knytte EU ETS med andre kompatible systemer. Hoved EU ETS-lovgivning. Karbonmarkedsrapporter. Revisjon av EUs ETS for fase 3.Legislative History of Dir ective 2003 87 EC. Work før kommisjonens forslag til forslag til forslag fra oktober 2001, saksjonens reaksjon på lesing av forslaget i Rådet og parlamentet, inkludert rådets felles holdning. Åpne alle spørsmål. Spørsmål og svar på det reviderte EU Emissions Trading System desember 2008.What er målet for utslippshandling. Målet med EUs utslippshandelssystem EU ETS er å hjelpe EUs medlemsstater til å oppfylle sine forpliktelser om å begrense eller redusere klimagassutslipp på en kostnadseffektiv måte. Å tillate deltagende selskaper å kjøpe eller selge utslippskvoter betyr at utslippskutt kan oppnås minst. EU ETS er hjørnesteinen i EUs strategi for bekjempelse av klimaendringer Det er det første internasjonale handelssystemet for CO 2 - utslipp i verden og har vært i drift siden 2005 Fra og med januar 2008 Det gjelder ikke bare de 27 EU-medlemsstatene, men også de andre tre medlemmene av Det europeiske økonomiske samarbeidsområde Norge, Island og Liechtenstein. Det er for tiden dekker over 10 000 installasjoner i energi - og industrisektoren som er kollektivt ansvarlige for nesten halvparten av EUs utslipp av CO 2 og 40 av sine totale klimagassutslipp. En endring av EUs ETS-direktiv som ble vedtatt i juli 2008, vil bringe luftfartssektoren inn i systemet fra 2012.Hvordan fungerer utslippshandelen. EU ETS er et hettegass - og handelssystem, det vil si at det hevder det totale utslippsnivået, men innenfor denne grensen tillater deltakere i systemet å kjøpe og selge kvoter som de krever Disse kvotene er den felles handelsvalutaen i hjertet av systemet. En tillatelse gir innehaveren rett til å avgi et tonn CO 2 eller tilsvarende mengde av en annen klimagass. Hetten på det totale antall kvoter skaper knaphet i markedet. I den første og andre handelsperioden under ordningen måtte medlemslandene utarbeide nasjonale tildelingsplaner NAP som bestemmer deres totale utslipp av utslipp av ETS og hvor mange emissio n-kvoter som hver installasjon i landet mottar. Ved utgangen av hvert år må installasjonene gi overgivelsesgodtgjørelser tilsvarende utslippene. Bedrifter som beholder sine utslipp under nivået av kvoter, kan selge sine overskytende kvoter. De står overfor vanskeligheter med å holde utslippene i tråd med deres kvoter ha mulighet til å ta tiltak for å redusere sine egne utslipp, for eksempel å investere i mer effektiv teknologi eller ved å bruke mindre kullintensive energikilder eller kjøpe de ekstra kvotene de trenger på markedet, eller en kombinasjon av de to slike valgene vil sannsynligvis bli bestemt av relative kostnader På denne måten reduseres utslippene hvor det er mest kostnadseffektivt å gjøre. Hvor lenge har EU ETS vært i drift. EU ETS ble lansert 1. januar 2005 Den første handelsperioden løp i tre år til slutten av 2007 og var en læring ved å gjøre fase for å forberede seg til den avgjørende andre handelsperioden. Den andre handelsperioden begynte 1. januar 2008 an d løper i fem år fram til utgangen av 2012 Viktigheten av den andre handelsperioden skyldes at den sammenfaller med Kyoto-protokollens første forpliktelsesperiode, hvor EU og andre industrilande må oppfylle sine mål for å begrense eller redusere utslipp av klimagasser For den andre handelsperioden har utslippene av utslippene av EU utslått seg på rundt 6 5 under 2005 nivåer for å sikre at EU som helhet og medlemsstatene individuelt leverer sine Kyoto-forpliktelser. Hva er de viktigste erfaringene fra erfaring så langt. EUs ETS har satt pris på karbon og vist at handel med drivhusgassutslipp fungerer. Den første handelsperioden har vellykket etableringen av fri handel med utslippskvoter i hele EU, satte inn den nødvendige infrastrukturen og utviklet et dynamisk karbonmarked. Miljøfordeler i første fase kan begrenses på grunn av overdreven tildeling av kvoter i enkelte medlemsstater og enkelte sektorer, hovedsakelig grunnet En avhengighet av utslippsprognoser før verifiserte utslippsdata ble tilgjengelig under EU ETS. Da offentliggjøring av verifiserte utslippsdata for 2005 fremhevet denne overallokering, reagerte markedet som forventet ved å senke markedsprisen på kvoter. Tilgjengeligheten av verifiserte utslippsdata har gitt Kommisjonen anledning til å sørge for at kapasiteten på nasjonale tildelinger i andre fase er satt til et nivå som gir reelle utslippsreduksjoner. I tillegg til å understreke behovet for verifiserte data har erfaringen hittil vist at større harmonisering innenfor EUs ETS er viktig for å sikre at EU oppnår mål for utslippsreduksjoner minst og med minimal konkurranseforvrengning. Behovet for mer harmonisering er tydeligest i forhold til hvordan kapp på samlede utslippsutgifter er satt. De to første handelsperioder viser også at vidt forskjellige nasjonale metoder for tildeling av kvoter til installasjoner truer rettferdig konkurranse i int Det er også behov for større harmonisering, avklaring og forfining med hensyn til systemets omfang, tilgang til kreditter fra utslippsreduksjonsprosjekter utenfor EU, betingelsene for å koble EU-utslippsordningen til utslippshandelssystemer andre steder og overvåking, verifikasjon og rapporteringskrav. Hva er de viktigste endringene i EU ETS og når vil de søke? De avtalte designendringene vil gjelde fra tredje handelsperiode, det vil si januar 2013 Mens forberedende arbeid vil bli igangsatt umiddelbart, vil gjeldende regler ikke endres til januar 2013 for å sikre at regulatorisk stabilitet opprettholdes. EU ETS i tredje periode vil være et mer effektivt, mer harmonisert og rettferdig system. Økt effektivitet oppnås ved en lengre handelsperiode 8 år i stedet for 5 år, en robust og årlig fallende utslippskap 21 reduksjon i 2020 sammenlignet med 2005 og en betydelig økning i auksjonen fra mindre enn 4 i fase 2 til mer enn halvparten i fase 3.Mer harmonisering er blitt avtalt på mange områder, blant annet med hensyn til cap-setting en EU-wide cap i stedet for de nasjonale caps i fase 1 og 2 og reglene for overgangsfri tildeling. Hensynet i systemet har blitt vesentlig økt ved overgangen til EU-ledige tildelingsregler for industriinstallasjoner og ved innføring av en omfordelingsmekanisme som gir nye medlemsstater mulighet til å auksjonere flere kvoter. Hvordan sammenligner den endelige teksten med den første Kommisjonens forslag. Klima - og energimålene vedtatt av Det europeiske forårsmøtet 2007 har blitt opprettholdt, og den overordnede arkitekturen i Kommisjonens forslag til EUs ETS forblir intakt. Det vil si at det vil være en EU-bred het på antall utslippskvoter og denne cap vil redusere årlig langs en lineær trendlinje, som vil fortsette utover slutten av den tredje handelsperioden 2013-2020 Hovedforskjellen i forhold til Forslaget er at auksjonering av kvoter skal fases inn sakte. Hva er de viktigste endringene i forhold til Kommisjonens forslag. I sammendraget er de viktigste endringene som er gjort i forslaget som følger. De enkelte medlemsstatene har tillatelse til valgfritt og midlertidig unntak fra regelen om at ingen kvoter skal tildeles gratis til elektrisitetsgeneratorer fra 2013 Dette alternativet til å fravike er tilgjengelig for medlemsstater som oppfyller visse vilkår knyttet til sammenkobling av deres elnett, andel av et enkelt fossilt brensel in electricity production, and GDP capita in relation to the EU-27 average In addition, the amount of free allowances that a Member State can allocate to power plants is limited to 70 of carbon dioxide emissions of relevant plants in phase 1 and declines in the years thereafter Furthermore free allocation in phase 3 can only be given to power plants that are operational or under construction no later than end 2008 See reply to question 15 below. There will be more details in the Directive on the criteria to be used to determine the sectors or sub-sectors deemed to be exposed to a significant risk of carbon leakage and an earlier date of publication of the Commission s list of such sectors 31 December 2009 Moreover, subject to review when a satisfactory international agreement is reached, installations in all exposed industries will receive 100 free allowances to the extent that they use the most efficient technology The free allocation to industry is limited to the share of these industries emissions in total emissions in 2005 to 2007 The total number of allowances allocated for free to installations in industry sectors will decline annually in line with the decline of the emissions cap. Member States may also compensate certain installations for CO 2 costs passed on in electricity prices if the CO 2 costs might otherwise expose them to the risk of carbon leakage The Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state aid for environmental protection in this respect See reply to question 15 below. The level of auctioning of allowances for non-exposed industry will increase in a linear manner as proposed by the Commission, but rather than reaching 100 by 2020 it will reach 70 , with a view to reaching 100 by 2027.As foreseen in the Commission s proposal, 10 of the allowances for auctioning will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies A provision has been added for another redistributive mechanism of 2 of auctioned allowances to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20 in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol. The share of auctioning revenues that Member States are recommended to use to fight and adapt to climate change main ly within the EU, but also in developing countries, is raised from 20 to 50.The text provides for a top-up to the proposed permitted level of use of JI CDM credits in the 20 scenario for existing operators that received the lowest budgets to import and use such credits in relation to allocations and access to credits in the period 2008-2012 New sectors, new entrants in the periods 2013-2020 and 2008-2012 will also be able to use credits The total amount of credits that may be used will, however, not exceed 50 of the reduction between 2008 and 2020 Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement, the Commission could allow additional access to CERs and ERUs for operators in the Community scheme See reply to question 20 below. The proceeds from auctioning 300 million allowances from the new entrants reserve will be used to support up to 12 carbon capture and storage demonstration projects and projects demonstrating innovative renewable ener gy technologies A number of conditions are attached to this financing mechanism See reply to question 30 below. The possibility to opt-out small combustion installations provided they are subject to equivalent measures has been extended to cover all small installations irrespective of activity, the emission threshold has been raised from 10,000 to 25,000 tonnes of CO 2 per year, and the capacity threshold that combustion installations have to fulfil in addition has been raised from 25MW to 35MW With these increased thresholds, the share of covered emissions that would potentially be excluded from the emissions trading system becomes significant, and consequently a provision has been added to allow for a corresponding reduction of the EU-wide cap on allowances. Will there still be national allocation plans NAPs. No In their NAPs for the first 2005-2007 and the second 2008-2012 trading periods, Member States determined the total quantity of allowances to be issued the cap and how these woul d be allocated to the installations concerned This approach has generated significant differences in allocation rules, creating an incentive for each Member State to favour its own industry, and has led to great complexity. As from the third trading period, there will be a single EU-wide cap and allowances will be allocated on the basis of harmonised rules National allocation plans will therefore not be needed any more. How will the emission cap in phase 3 be determined. The rules for calculating the EU-wide cap are as follows. From 2013, the total number of allowances will decrease annually in a linear manner The starting point of this line is the average total quantity of allowances phase 2 cap to be issued by Member States for the 2008-12 period, adjusted to reflect the broadened scope of the system from 2013 as well as any small installations that Member States have chosen to exclude The linear factor by which the annual amount shall decrease is 1 74 in relation to the phase 2 cap. The starting point for determining the linear factor of 1 74 is the 20 overall reduction of greenhouse gases compared to 1990, which is equivalent to a 14 reduction compared to 2005 However, a larger reduction is required of the EU ETS because it is cheaper to reduce emissions in the ETS sectors The division that minimises overall reduction cost amounts to. a 21 reduction in EU ETS sector emissions compared to 2005 by 2020.a reduction of around 10 compared to 2005 for the sectors that are not covered by the EU ETS. The 21 reduction in 2020 results in an ETS cap in 2020 of a maximum of 1720 million allowances and implies an average phase 3 cap 2013 to 2020 of some 1846 million allowances and a reduction of 11 compared to the phase 2 cap. All absolute figures indicated correspond to the coverage at the start of the second trading period and therefore don t take account of aviation, which will be added in 2012, and other sectors that will be added in phase 3.The final figures for the annual emis sion caps in phase 3 will be determined and published by the Commission by 30 September 2010.How will the emission cap beyond phase 3 be determined. The linear factor of 1 74 used to determine the phase 3 cap will continue to apply beyond the end of the trading period in 2020 and will determine the cap for the fourth trading period 2021 to 2028 and beyond It may be revised by 2025 at the latest In fact, significant emission reductions of 60 -80 compared to 1990 will be necessary by 2050 to reach the strategic objective of limiting the global average temperature increase to not more than 2 C above pre-industrial levels. An EU-wide cap on emission allowances will be determined for each individual year Will this reduce flexibility for the installations concerned. No, flexibility for installations will not be reduced at all In any year, the allowances to be auctioned and distributed have to be issued by the competent authorities by 28 February The last date for operators to surrender allowanc es is 30 April of the year following the year in which the emissions took place So operators receive allowances for the current year before they have to surrender allowances to cover their emissions for the previous year Allowances remain valid throughout the trading period and any surplus allowances can now be banked for use in subsequent trading periods In this respect nothing will change. The system will remain based on trading periods, but the third trading period will last eight years, from 2013 to 2020, as opposed to five years for the second phase from 2008 to 2012.For the second trading period Member States generally decided to allocate equal total quantities of allowances for each year The linear decrease each year from 2013 will correspond better to expected emissions trends over the period. What are the tentative annual ETS cap figures for the period 2013 to 2020.The tentative annual cap figures are as follows. These figures are based on the scope of the ETS as applicable in ph ase 2 2008 to 2012 , and the Commission s decisions on the national allocation plans for phase 2, amounting to 2083 million tonnes These figures will be adjusted for several reasons Firstly, adjustment will be made to take into account the extensions of the scope in phase 2, provided that Member States substantiate and verify their emissions accruing from these extensions Secondly, adjustment will be made with respect to further extensions of the scope of the ETS in the third trading period Thirdly, any opt-out of small installations will lead to a corresponding reduction of the cap Fourthly, the figures do not take account of the inclusion of aviation, nor of emissions from Norway, Iceland and Liechtenstein. Will allowances still be allocated for free. Yes Industrial installations will receive transitional free allocation And in those Member States that are eligible for the optional derogation, power plants may, if the Member State so decides, also receive free allowances It is estimate d that at least half of the available allowances as of 2013 will be auctioned. While the great majority of allowances has been allocated free of charge to installations in the first and second trading periods, the Commission proposed that auctioning of allowances should become the basic principle for allocation This is because auctioning best ensures the efficiency, transparency and simplicity of the system and creates the greatest incentive for investments in a low-carbon economy It best complies with the polluter pays principle and avoids giving windfall profits to certain sectors that have passed on the notional cost of allowances to their customers despite receiving them for free. How will allowances be handed out for free. By 31 December 2010, the Commission will adopt EU-wide rules, which will be developed under a committee procedure Comitology These rules will fully harmonise allocations and thus all firms across the EU with the same or similar activities will be subject to the sam e rules The rules will ensure as far as possible that the allocation promotes carbon-efficient technologies The adopted rules provide that to the extent feasible, allocations are to be based on so-called benchmarks, e g a number of allowances per quantity of historical output Such rules reward operators that have taken early action to reduce greenhouse gases, better reflect the polluter pays principle and give stronger incentives to reduce emissions, as allocations would no longer depend on historical emissions All allocations are to be determined before the start of the third trading period and no ex-post adjustments will be allowed. Which installations will receive free allocations and which will not How will negative impacts on competitiveness be avoided. Taking into account their ability to pass on the increased cost of emission allowances, full auctioning is the rule from 2013 onwards for electricity generators However, Member States who fulfil certain conditions relating to their i nterconnectivity or their share of fossil fuels in electricity production and GDP per capita in relation to the EU-27 average, have the option to temporarily deviate from this rule with respect to existing power plants The auctioning rate in 2013 is to be at least 30 in relation to emissions in the first period and has to increase progressively to 100 no later than 2020 If the option is applied, the Member State has to undertake to invest in improving and upgrading of the infrastructure, in clean technologies and in diversification of their energy mix and sources of supply for an amount to the extent possible equal to the market value of the free allocation. In other sectors, allocations for free will be phased out progressively from 2013, with Member States agreeing to start at 20 auctioning in 2013, increasing to 70 auctioning in 2020 with a view to reaching 100 in 2027 However, an exception will be made for installations in sectors that are found to be exposed to a significant risk o f carbon leakage This risk could occur if the EU ETS increased production costs so much that companies decided to relocate production to areas outside the EU that are not subject to comparable emission constraints The Commission will determine the sectors concerned by 31 December 2009 To do this, the Commission will assess inter alia whether the direct and indirect additional production costs induced by the implementation of the ETS Directive as a proportion of gross value added exceed 5 and whether the total value of its exports and imports divided by the total value of its turnover and imports exceeds 10 If the result for either of these criteria exceeds 30 , the sector would also be considered to be exposed to a significant risk of carbon leakage Installations in these sectors would receive 100 of their share in the annually declining total quantity of allowances for free The share of these industries emissions is determined in relation to total ETS emissions in 2005 to 2007.CO 2 co sts passed on in electricity prices could also expose certain installations to the risk of carbon leakage In order to avoid such risk, Member States may grant a compensation with respect to such costs In the absence of an international agreement on climate change, the Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state aid for environmental protection in this respect. Under an international agreement which ensures that competitors in other parts of the world bear a comparable cost, the risk of carbon leakage may well be negligible Therefore, by 30 June 2010, the Commission will carry out an in-depth assessment of the situation of energy-intensive industry and the risk of carbon leakage, in the light of the outcome of the international negotiations and also taking into account any binding sectoral agreements that may have been concluded The report will be accompanied by any proposals considered appropriate These could potentially include maintaining or adjusting the pro portion of allowances received free of charge to industrial installations that are particularly exposed to global competition or including importers of the products concerned in the ETS. Who will organise the auctions and how will they be carried out. Member States will be responsible for ensuring that the allowances given to them are auctioned Each Member State has to decide whether it wants to develop its own auctioning infrastructure and platform or whether it wants to cooperate with other Member States to develop regional or EU-wide solutions The distribution of the auctioning rights to Member States is largely based on emissions in phase 1 of the EU ETS, but a part of the rights will be redistributed from richer Member States to poorer ones to take account of the lower GDP per head and higher prospects for growth and emissions among the latter It is still the case that 10 of the rights to auction allowances will be redistributed from Member States with high per capita income to thos e with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies However, a provision has been added for another redistributive mechanism of 2 to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20 in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol Nine Member States benefit from this provision. Any auctioning must respect the rules of the internal market and must therefore be open to any potential buyer under non-discriminatory conditions By 30 June 2010, the Commission will adopt a Regulation through the comitology procedure that will provide the appropriate rules and conditions for ensuring efficient, coordinated auctions without disturbing the allowance market. How many allowances will each Member State auction and how is this amount determined. All allowances which are not allocated free of charge will be auctioned A total of 88 of allowances to be auctioned by each Member State is distributed on the basis of the Member State s share of historic emissions under the EU ETS For purposes of solidarity and growth, 12 of the total quantity is distributed in a way that takes into account GDP per capita and the achievements under the Kyoto-Protocol. Which sectors and gases are covered as of 2013.The ETS covers installations performing specified activities Since the start it has covered, above certain capacity thresholds, power stations and other combustion plants, oil refineries, coke ovens, iron and steel plants and factories making cement, glass, lime, bricks, ceramics, pulp, paper and board As for greenhouse gases, it currently only covers carbon dioxide emissions, with the exception of the Netherlands, which has opted in emissions from nitrous oxide. As from 2013, the scope of the ETS will be extended to also include other sectors and greenhouse gases CO 2 emissions from petrochemicals, ammonia and aluminium will be included, as will N2O emissions from the production of nitric, adipic and glyocalic acid production and perfluorocarbons from the aluminium sector The capture, transport and geological storage of all greenhouse gas emissions will also be covered These sectors will receive allowances free of charge according to EU-wide rules, in the same way as other industrial sectors already covered. As of 2012, aviation will also be included in the EU ETS. Will small installations be excluded from the scope. A large number of installations emitting relatively low amounts of CO 2 are currently covered by the ETS and concerns have been raised over the cost-effectiveness of their inclusion As from 2013, Member States will be allowed to remove these installations from the ETS under certain conditions The installations concerned are those whose reported emissions were lower than 25 000 tonnes of CO 2 equivalent in each of the 3 years preceding the year of application For combustion installations, an additional capacity thresh old of 35MW applies In addition Member States are given the possibility to exclude installations operated by hospitals The installations may be excluded from the ETS only if they will be covered by measures that will achieve an equivalent contribution to emission reductions. How many emission credits from third countries will be allowed. For the second trading period, Member States allowed their operators to use significant quantities of credits generated by emission-saving projects undertaken in third countries to cover part of their emissions in the same way as they use ETS allowances The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50 of the EU-wide reductions over the period 2008-2020 For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1 6 billion credi ts over the period 2008-2020 In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11 of their allocation during the period 2008-2012, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2012 period New sectors and new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4 5 of their verified emissions during the period 2013-2020 For the aviation sector, the minimum access will be 1 5 The precise percentages will be determined through comitology. These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocol s Joint Implementation JI mechanism covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol or Clean Development Mechanism CDM for projects undertaken in developing countries Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units ERUs while those from CDM projects are called Certified Emission Red uctions CERs. On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2012 will be accepted in the period 2013-2020 Furthermore, from 1 January 2013 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types Such a quality control mechanism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types. To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50 of the required reductions Such agreements would not be required for new projects that started from 2013 onwards in Least Developed Countries. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement However, once an international agreement has been reached, from January 2013 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligible for use in the Community scheme. Will it be possible to use credits from carbon sinks like forests. No Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry LULUCF projects which absorb carbon from the atmosphere It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons. LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions leakage problems arising from such projects The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal. The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments For example, using part of the pr oceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductions in deforestation levels in developing countries. Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS. Yes Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede ot her policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules. Are there measures in place to ensure that the price of allowances won t fall sharply during the third trading period. A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be banked for use in the second trading period For the second and subsequent trading periods, Member State s are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price. A new provision will apply as of 2013 in case of excessive price fluctuations in the allowance market If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25 of the remaining allowances in the new entrant reserve. The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind availability of renewable energy and temperature demand for heating and cooling etc A degree of uncertainty is inevitable for such factors The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices. Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems. Yes One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to ful fil their respective reduction commitments. The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change. While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity such as a state or group of states under a federal system which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS. What is a Community registry and how does it work. Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances As a signatory to the K yoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States Allowances issued from 1 January 2013 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries. Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements. The Commission will adopt a new Regulation through the comitology procedure by 31 December 2011 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate. What provision will be made for new entrants into the market. Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or ai rlines that enter the system after 2013 new entrants The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations. A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies There should be a fair geographical distribution of the projects. In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve. What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council. The European Parliament s Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007 This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15 of the total number of allowances i e 45 million allowances available for this purpose The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances. A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2015 for this purpose. What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS. When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate. For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20.What are the next steps. Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009 This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2013, and the national l ists of installations and the allocation to each one For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2012.The Commission has already started the work on implementation For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing list of sectors due end 2009 Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning due by June 2010 , the harmonised allocation rules due end 2010 and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers due end 2011.

No comments:

Post a Comment